bitchibella.blogg.se

Välkommen till min blogg! Här kommer jag att skriva om sånt som intresserar mig: livet, foto, vänner, familj, sömnad, skriva bok, mode, hälsa, lite dagbok och annat.

Igår kväll kom fnittrigt besök

Publicerad 2012-11-02 07:24:12 i Dagbok,

Min svärdotter och hennes kompis. Just vad jag behövde som avslut på den dagen.. Min svärdotter var dessutom med mig på jobbet ett tag, fikade och pratade. Så mysigt.

Och så fick jag skjuts hem av min vän, så skönt att se dig!

Min mor har inte förändrats ett dugg, det har nu visats sig. Så elak och kan inte erkänna sina fel. Jag bad om ett enda förlåt och fick ett utlägg på tiotalet sms om hur enormt svårt hennes liv varit och hur hemsk jag var som barn. Jobbig, otroligt bortskämd och sjukt otacksam. Och detta är jag tacksam för, för då förstår jag var mycket av min ångest och andra saker i vuxen ålder kommer ifrån.
Min mor kunde psyka mig brutalt. Hon låtsades inte se mig och jag var luft när jag var barn. Sen kunde det vända och hon var som vanligt igen. När jag flyttade till min pappa, när jag var 11-12 år, så var jag rejält "fucked up". Sår som satt sina djupa spår.
Nu ska jag jobba med att acceptera så jag kan släppa det sista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mila

Bitchibella kommer av att jag tycker det är bra att ha en viss dos av bitchighet i sig. Utan att för den delen bli elak och dryg. Men i dagens samhälle och som kvinna, är det för mig att då stå upp för sig själv och "ta ingen skit" somm Grynet sa ;) Jag gillar: sömnad, människor, att läsa böcker, musik, min söta katt, min galna familj, Ronja Rövardotter, naturen, att fotografera, kläder och smink, havet, att cykla, mysbrallor i soffan, Jack Daniels och en hel del annat...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela