bitchibella.blogg.se

Välkommen till min blogg! Här kommer jag att skriva om sånt som intresserar mig: livet, foto, vänner, familj, sömnad, skriva bok, mode, hälsa, lite dagbok och annat.

Diskussion på Debatt om "våld mot kvinnor"

Publicerad 2012-11-23 21:52:41 i Dagbok,

Alltid lika intressant ämne för mig. De enda vettiga var Gudrun Schyman och ett par till, som fattade hur illa ställt det är när kvinnojourerna får säga ifrån till utsatta kvinnor. För att de inte har plats. Skandal. Då är det läge att förstå att det verkligen BEHÖVS mer resurser! Hur svårt kan det vara?? Ge mig pengarna så driver jag hemmet. Punkt. Det skulle jag gärna göra. 
 
"Sju av tio misshandlade kvinnor nekas skydd"
http://feministisktinitiativ.se/artiklar.php?show=1139
 
Ni kanske inte vet det, men när man mitt i natten, tillsammans med sin mor och lillebror, inte har någonstans att ta vägen....då är kvinnojouren det enda som finns. Jag tackar Gud för att det fanns för oss just den dagen. Vi blev mottagna av en trind kvinna, glad och lugn, som visade in oss i rummet. Rummet var möblerat knapphändigt, fula gardiner och möbler, ett par skruttiga leksaker. Men det var tryggt, varmt och LUGNT. Inget hot. Där kunde vi andas ut. 
 
Och på kvinnojourer jobbar väldigt många ideellt. För att de VILL hjälpa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mila

Bitchibella kommer av att jag tycker det är bra att ha en viss dos av bitchighet i sig. Utan att för den delen bli elak och dryg. Men i dagens samhälle och som kvinna, är det för mig att då stå upp för sig själv och "ta ingen skit" somm Grynet sa ;) Jag gillar: sömnad, människor, att läsa böcker, musik, min söta katt, min galna familj, Ronja Rövardotter, naturen, att fotografera, kläder och smink, havet, att cykla, mysbrallor i soffan, Jack Daniels och en hel del annat...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela