bitchibella.blogg.se

Välkommen till min blogg! Här kommer jag att skriva om sånt som intresserar mig: livet, foto, vänner, familj, sömnad, skriva bok, mode, hälsa, lite dagbok och annat.

Är min granne störd? På riktigt??

Publicerad 2012-11-03 08:24:00 i Dagbok, Hälsa,

Här skriver man ett inlägg via iphonen och det bara försvinner.... Det går bra för mig. 

 

Jag tjatar om min granne, jag vet, men han förstör mitt psyke. Jag orkar inte mer. Igår gick jag in, han fattade direkt, han skulle sänka. Han är jättetrevlig när han öppnar, men jag anar viss irritation.

Jag går in igen, vill bara sitta och se på film efter en jävla pissvecka. Min mor har attackerat mig hela jävla veckan med sina sjuka sms. Ja mamma, NU hänger jag ut dig som du påstår att jag gjort i alla år. Det har jag inte tidigare, men NU gör jag det. FÖR JAG ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DITT DITT FÖBANNAD AS TILL MÄNNISKA. 

Så, nu var det sagt. 

Jag sätter mig i soffan, kollar på Sherlock Holmes, på rätt hög volym. Genom dialogen på tv:n så hörs det tydligt "dunk. dunk, dunk" hela jävla tiden. Nej, han har inte sänkt. Jag tänker att jag kanske är överkänslig (galen mamma, mens och huvudvärk?), men nej, jag står fan inte ut. Ringer på igen, han pratar lika trevligt och frågar om han får komma in och lyssna. Be my guest... Och ja, han hör att basen dunkar igenom rätt rejält (hade tv:n på med flit så han skulle förstå). Han lovar då att sänka. Pratar lite med min katt på vägen ut och jag talar om att hon inte tycker om människor (?). Var kom det ifrån?? Jag menade förmodligen att JAG inte tycker om människor.. 

Jag sätter mig igen med min jävla godispåse. Han skulle sänka och jag tror det sänktes lite, men det dunkar fortfarande igenom. Jag skiter i det och kollar vidare. Efter ett tag, ja då höjs det igen. 

Nu kommer HATET. 

Jag börjar då hata honom på riktigt. Är han KORKAD?? Tårarna tränger innanför ögonlocken och jag vill bara bort så långt åt helvete det bara går. Varför bor jag i lägenhet? Jag hatar ju det!!!!! Vill till landet, tystnad. lugn och inga jävla människor! 

Cyklar ner till Coop, kl är 21.45, köper cigg, måste lugna nerverna. Sätter mig på gården, röker... Då öpnnar han sitt fönster. Musiken ljuder på gården.. Han spottar då rakt ut, en hårsmån från mig, han ser inte mig för han står en bit in i rummet. Gris. Jag orkar inte mer. Ringer min vän och överöser henne med kris och panik. 

Inne. Lägger mig. Har meditation i öronen, andas andas andas... kl är 23.10. En kvart senare är det tyst. Grannens dörr slår igen, dom lämnar huset. 

Peace. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mila

Bitchibella kommer av att jag tycker det är bra att ha en viss dos av bitchighet i sig. Utan att för den delen bli elak och dryg. Men i dagens samhälle och som kvinna, är det för mig att då stå upp för sig själv och "ta ingen skit" somm Grynet sa ;) Jag gillar: sömnad, människor, att läsa böcker, musik, min söta katt, min galna familj, Ronja Rövardotter, naturen, att fotografera, kläder och smink, havet, att cykla, mysbrallor i soffan, Jack Daniels och en hel del annat...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela