bitchibella.blogg.se

Välkommen till min blogg! Här kommer jag att skriva om sånt som intresserar mig: livet, foto, vänner, familj, sömnad, skriva bok, mode, hälsa, lite dagbok och annat.

Inväntar tiden

Publicerad 2012-12-24 09:08:28 i Dagbok,

Snart börjar jag jobba. Julafton idag då... Hur känns det? Jag har ingen julkänsla alls. Jag är mest trött och ledsen, mitt vanligaste tillstånd just nu. Men så sa läkaren "Det är de symtomen man har när man är nära att gå in i väggen". Men när försvinner dom då?? Kan den där jävla väggen försvinna? Stress, gå-in-i-väggen, utmattning är inga ord som tillhör mig. Jag är stark och orkar allt. Eller hur... Ett jävla tufft år detta. Så mycket som har hänt så jag blir galen. Inombords.

I vanliga fall.

Just nu så är det inte så. Det är inte många som förstår och jag orkar inte heller förklara. Mer än på jobbet. Där är det viktigt. Och så har jag pratat med Elin, hon förstår, utan att jag behöver gräva i detaljer. Varför kan inte alla vara så? Jag har försökt förklara för en del, men det går liksom inte in. Då ger jag upp.

Jag har inget julpynt hemma direkt, så när som på en ljusstake i fönstret. Det blev inte mer. Lådan med julgranspynt står framme o kommer att ställas upp igen. Oanvänd.

Nehe, dags att klä på sig. God Jul <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mila

Bitchibella kommer av att jag tycker det är bra att ha en viss dos av bitchighet i sig. Utan att för den delen bli elak och dryg. Men i dagens samhälle och som kvinna, är det för mig att då stå upp för sig själv och "ta ingen skit" somm Grynet sa ;) Jag gillar: sömnad, människor, att läsa böcker, musik, min söta katt, min galna familj, Ronja Rövardotter, naturen, att fotografera, kläder och smink, havet, att cykla, mysbrallor i soffan, Jack Daniels och en hel del annat...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela