bitchibella.blogg.se

Välkommen till min blogg! Här kommer jag att skriva om sånt som intresserar mig: livet, foto, vänner, familj, sömnad, skriva bok, mode, hälsa, lite dagbok och annat.

Pluggar just nu på distans - psykologi, mötte ett ex igår och funderar..

Publicerad 2012-11-08 09:45:00 i Dagbok,

Jävligt intressant alltså. Har man haft en så fucked up barndom som jag, och har en mor som konstant biter en i arslet, så är det BRA att läsa detta ämne. För att förstå sig själv bättre. Och henne.. Även annat. Min far har inte alltid varit nån ängel, tro inte det. Han är orsak till mycket skit i mitt liv också. Men skillnaden där är, han VILL förändras. Det vill inte häxan surtant.

Mötte mitt barns far igår på oväntat ställe - katakomberna på jobbet - han jobbar visst där. Pratade rätt länge. Skönt att prata med honom utan hans enerverande jävla fru. Gillade henne i början, ända tills hennes verkliga bittra sida kom fram. Hur står han ut??
Stod och tittade på honom och tänkte "Snygg han är" och "Oj vilka blå ögon han har, har dom alltid varit så blå". Klart dom har det. Men så mitt i allt, när han skrattar, så ser jag ju med ett annat ansikte. Min sons.. Så lika dom är! Då blev det rörigt i mitt huvud och jag sa till sist att jag måste gå tillbaka till jobbet (skulle ju bara hämta posten).

Ibland undrar jag hur livet hade sett ut om vi fortsatt att vara ihop? Hade min son fått en lättare uppväxt? En närvarande mamma och pappa. Vi var ju ihop en gång till efter han föddes, det sprack tyvärr. Men oj vad jag var kär i den mannen..

Näpp, lite kaffe och plugga vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mila

Bitchibella kommer av att jag tycker det är bra att ha en viss dos av bitchighet i sig. Utan att för den delen bli elak och dryg. Men i dagens samhälle och som kvinna, är det för mig att då stå upp för sig själv och "ta ingen skit" somm Grynet sa ;) Jag gillar: sömnad, människor, att läsa böcker, musik, min söta katt, min galna familj, Ronja Rövardotter, naturen, att fotografera, kläder och smink, havet, att cykla, mysbrallor i soffan, Jack Daniels och en hel del annat...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela