bitchibella.blogg.se

Välkommen till min blogg! Här kommer jag att skriva om sånt som intresserar mig: livet, foto, vänner, familj, sömnad, skriva bok, mode, hälsa, lite dagbok och annat.

Kort stubin? PMS? Reflexologi..?

Publicerad 2012-10-23 09:23:00 i Dagbok, Hälsa,

Mmm vad kan det ilskna humöret bero på.... PMS har jag ju inte längre, och det är i vilket fall "fel tid" ;) Men, igår var det dags för behandling nr 2 hos Bodil (underbar människa!) och det är smärtsamt, men inte lika mycket som förra gånge. Till bådas förvåning. Skönt! Något hon reagerade på, hals och lungområde. Jag har i perioder svårt att andas, utan någon direkt anledning. Och det känns som om någon kväver mig. Så frågan som löd var "Är det någon i din omgivning som kväver dig?" Inte bokstavligen då ;) Och jag kan inte komma på någon.. Men, det var inte viktigt vem eller när, utan bara att jobba med det. Hon är BRA
 
Vi pratade om relationer, mina erfarenheter av män kan ju gå till världshistorien, och då sa hon "Jag tror, det måste vara en väldigt speciell man. Det kan inte vara en vanlig man så att säga, han måste ju matcha dig. Du är väldigt speciell" Med skarpt intellekt, stark mentalt etc. "Jag tror du skrämmer många män med att du är så stark mentalt" Och det har jag nog tänkt på, men inte satt ord på riktigt, så det var skönt att höra. Förlåt mina expojkvänner, men nu vet jag varför jag tröttnat på er efter kort stund!! Kan ju bero på att jag tillät er att behandla mig som skit också. Förutom EN. 
 
Sen har vi boken som jag och Linda läser nu, eller hon är ju redan klar: Hemligheten - från ögonkast till varaktig relation http://www.bokus.com/bok/9789127115217/hemligheten-fran-ogonkast-till-varaktig-relation/ TOPPENBOK! Kan varmt tipsa om den och den handla inte bara om att komma på hur man ska hittar "rätt" partner i livet, utan det handlar om hur vi beter oss i ALLA relationer. Med familjen, sambon, kollegorna, oväntade möte etc. ALLA har nytta av den här och man lär sig varför man beter sig på ett visst sätt i olika situationer. 
 
Så nu ska jag läsa vidare och invänta även deras andra bok... Den mörka hemligeheten http://www.bokus.com/bok/9789127131699/den-morka-hemligheten/ för oss barn som hade en riktigt sketen barndom ;) 
 
Och så har jag gjort en sidecut, hi hi. Ena sidans hår är väck! 
 
Hej då 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mila

Bitchibella kommer av att jag tycker det är bra att ha en viss dos av bitchighet i sig. Utan att för den delen bli elak och dryg. Men i dagens samhälle och som kvinna, är det för mig att då stå upp för sig själv och "ta ingen skit" somm Grynet sa ;) Jag gillar: sömnad, människor, att läsa böcker, musik, min söta katt, min galna familj, Ronja Rövardotter, naturen, att fotografera, kläder och smink, havet, att cykla, mysbrallor i soffan, Jack Daniels och en hel del annat...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela