bitchibella.blogg.se

Välkommen till min blogg! Här kommer jag att skriva om sånt som intresserar mig: livet, foto, vänner, familj, sömnad, skriva bok, mode, hälsa, lite dagbok och annat.

Hjälp!

Publicerad 2012-10-20 08:32:29 i Dagbok,

Jag tror jag hatar grannen. Blev galen igår. Det ÄR lyhört här, punkt. ALLT hörs. Så är det bara. Då måste man ta hänsyn.. Just nu vill jag gå in och bomba hans lägenhet, störa hans sömn, där han ligger och gosar med sin idiot till flickvän.
Vi pratade i måndags, för jag hade ringt hyresvärden och klagat. Eftersom han höll på fredag och lördag. Då tröttnade jag.. Då ringer grannen mig, är så ångerfull och ber om ursäkt. Förvarnar mig om festen igår och jag säger till klockan 22, sen får det vara bra. Det slutade med påringning en gång och en väldigt arg Camila i trappuppgången som skrämde i äg fem små äckliga blonda jävla kräk! Men, efter det, då var klockan 22.30, så höll det på en timma till. Med gapande, sittande i trapphuset och kackla, smälla i dörrar och vår grind (då skramlar det i hela huset), lät som han möblerade om, kackel på gården för där stod ett gäng och väntade... Jag räknade, hade inget annat för mig ändå, hur många ggr på 30 min grinden smällde igen. 19 ggr.
Mina grannar under, har sovrummet ovanför grinden. Men dom är så snälla och rara, så dom säger inte så mycket. Bara till mig. Men jag är fan inte snäll eller rar, inte i såna här fall.

Jag tror jag hatar honom och hans vidriga vänner. Ja jag har varit 20 år och ja jag festat som fan. Vet ni vad som till sist hände...? Jag fick inte bo kvar. Så hård var den hyresvärden, med all rätt!

Så nu sitter jag här med mitt kaffe, är trött och ska snart åka o jobba. Gräla med min kollega om hur jävligt granne jag har och sen le och jobba. Så gör man i mitt jobb ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mila

Bitchibella kommer av att jag tycker det är bra att ha en viss dos av bitchighet i sig. Utan att för den delen bli elak och dryg. Men i dagens samhälle och som kvinna, är det för mig att då stå upp för sig själv och "ta ingen skit" somm Grynet sa ;) Jag gillar: sömnad, människor, att läsa böcker, musik, min söta katt, min galna familj, Ronja Rövardotter, naturen, att fotografera, kläder och smink, havet, att cykla, mysbrallor i soffan, Jack Daniels och en hel del annat...

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela